Om BB4 Communication

BB4 Communication  arbetar med digital marknadsföring och kommunikation med fokus på Inbound Marketing och Content Marketing. Vi har vår utgångspunkt i Göteborg/ Mölndal i Sverige. Vi arbetar både lokalt och internationellt, samt tror på det nätverksbaserade arbetssättet. Vi tar till oss de senaste metoderna och tekniken inom digitalmarknadsföring och kommunikation som finns globalt. Att delta i den globala dialogen ser vi som ett måste, det är där vi utvecklas och kan påverka.

Allt handlar om kommunikation och att skapa en bra dialog som leder till förtroende!

Vi tror på idén att ett bra innehåll, content, kan öppna upp en bra dialog mellan människor, som kan bryta barriärer och skapar förtroende som på sikt leder till framgång. Både i affärslivet såväl som privat.

Det handlar inte om att vara digital eller analog utan strävan efter att skapa en dialog!

Vårt Why

BB4 Communication grundades 2014 av Boel Haglund. Digital Marknadsföring ska inte endast vara en kanal för de verksamheter som har en stor budget och avancerad teknisk kompetens. Digital marknadsföring är för alla och framförallt för mindre och mellanstora företag med begränsade resurser. Boel ville ta ner den digitala marknadsföringen till att kunna användas i alla verksamheter oavsett bransch, storlek och budget. Många bra affärsidéer och produkter utvecklas i företag med små budgetar, som aldrig har råd att nå ut till den breda publiken och marknaden. Med åren har vi hjälpt e-handelsföretag, biomed-företag, verkstadsföretag, medicinbranschen, medieföretag.

Vi värnar om miljön och samarbetar gärna med hållbara företag, som ser till helheten i vår omvärld och vill bidra till en bättre värld, hitta lösningar för de som inte har det lika bra som vi i västvärlden, samt som vill bidra till att kommande generationer får en bra värld att växa upp i och leva i.

Boel Haglund

– ”Vi jobbar sida vid sida med dig som kund. Tillsammans ska vi nå de uppsatta målen. Oftast är hela ledningsgruppen involverad i strategiframtagningen, för att sedan ta ett steg tillbaka. Det operativa arbetet fortsätter då med marknadsansvarig och projektteamet.”

Boel Haglund, the founder of BB4 Communication

Vad gör vi?

Rent konkret hjälper vi företag och organisationer att nå ut med sina produkter och tjänster på marknaden och i omvärlden. Istället för att pusha ut budskapet, vänder vi på ”steken” och försöker få prospects och leads att hitta dig som kund och dina produkter genom att utbilda, skapa ett förtroende och nöjda kunder. Detta gör vi med kommunikation baserat på Content som som anpassas efter respektive target group Personas och var de befinner sig i livscykeln, samt i köpresan (the buyer´s journey).

Våra tre huvudområden:

Tillsammans med dig arbetar vi fram en marknads- och kommunikationsstrategi samt en action plan för hur vi skall nå de uppsatta målen. Små som större kunder är lika välkomna och engagerande att få arbeta ihop med. Det viktiga är att vi delar en tro på att med rätt kommunikation och öppenhet provar vi de nya ideér och metoder som står till buds, på så sätt når vi resultatet vi strävar mot. När strategin är satt är det dags att börja med det operativa marknadsarbetet. Idag behöver du inte ha en jättestor marknadsbudget för att nå ut. Det viktiga är att du tänker och arbetar på rätt sätt.

Vi börjar med strategin

För att nå uppsatta mål och visioner är det viktigt att tänka till en extra gång innan vi ger oss ut på banan.

Hur ser din verksamhet ut? Varför gör ni det ni gör?  Hur gör ni det?  Vad gör ni?

Why, How and What!

Vem är kunden/ Target Group Persona/? Var finns Kunden? Hur tänker kunden? Och Vart vill ni gå.  Det vill säga Beware Before = BB4 Communication.

Ingen verksamhet är den andra lik. Därför anpassas strategin och marknadsmixen till just din verksamhet, dina mål och dina visioner!

———————-

… sen är det dags att välja lämplig metod

 Bra Content och Target Group Personas är ett måste!

Det operativa arbetet består framförallt av digital marknadsföring utifrån inbound marketing perspektiv, där content utgör motorn för att attrahera och utbilda nya leads, skapa förtroende och förflytta ett leads framåt i köpcykeln samt konvertera leadset till kund. All kommunikation och content består av en berättelse, en story, vi arbetar därför med Storytelling som metod i all contentproduktion, för att nå ut.

Vi arbetar även med SEO, Paid Media, som Google Ads, FB Ads för att boosta content och attrahera leads.


Våra samarbetspartners 

Cooperations

Tillsammans  med andra blir vi ännu starkare och smartare. Vi arbetar i nätverk och tar vid behov hjälp av våra kollegor i vårt nätverk, lokalt i Sverige eller internationella samarbetspartners som vi känner väl.

Till våra samarbetspartners

Vi är mjukvaruoberoende…

Tekniken skall ej styra det strategiska arbetet. Därför har vi, BB4 Communication, valt att inte binda upp oss till endast en programvaruleverantör. Vi väljer den teknik och plattform som är bäst lämpad för dig och ditt företags storlek, behov och var ni befinner er i livscykeln. Kanske har du redan en plattform, då utgår vi från den. Det vill säga vi börjar med strategin som skall få ditt företag att växa. Därefter väljer vi en lämplig teknik och mjukvara, som skall hjälpa oss att genomföra de uppsatta målen.

Vi är Inbound Marketing certifierade och arbetar oftast med Hubspot.

Vi berättar gärna mer över en kopp kaffe!

Kontakta oss och få en timmes konsultation, utan kostnad!